Forum www.forumcagiva.fora.pl Strona Główna

 rozrusznik, elektryka, tłumik, swap przodu.Cagiva Prima

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
kissu
Użytkownicy



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:25, 01 Gru 2010    Temat postu: rozrusznik, elektryka, tłumik, swap przodu.Cagiva Prima

Siema.Jestem nowy na forum ponieważ niedawno kupiłem Cagive Primo 50 z 93r. Mam z nią kilka problemów i planów, mam nadzieje że mi pomożecie w ich wyeliminowaniu jak i zrealizowaniu Very Happy . 1. Czy jest jakaś możliwość żeby naprawić (zregenerować) rozrusznik, wiem że bardzo często padają i są nie do kupienia (wg nie kręci). 2 Coś stało się z elektryką (światła słabo świecą,robią dyskotekę, no i rozrusznik wg nie kręci(może to byś spowodowane elektryką).3 Mam zamiar wymienić tłumik, od czego by pasował? , zależy mi na polepszeniu odgłosu jak i wyglądu co proponujecie w jakiejś normalnej cenie. 4 Czy przód od mito 125 pasował by do Prim-y i czy dużo było by z tym zabawy ? Oraz na co powinienem uważać w jej eksploatacji?
Z góry dziękuje i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Plusminus
Administrator



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:39, 12 Gru 2010    Temat postu:

Cześć. Odpowiem tak na szybko. Rozrusznik, jeśli chodzi o silnik da się zregenerować. Światła mogą wariować przez niesprawny regulator lyub zaśniedziałe styki. Tłumik (końcówkę) możesz podpasować od większości 125-tek. chociaż tylko trochę one dźwięk zmieniają. Co do przodu, to trudno powiedzieć, bo nie wiem, czy ktoś robił takie coś, chociaż nie jestem pewien czy by on pasował. pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kissu
Użytkownicy



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:00, 30 Gru 2010    Temat postu:

Wielkie dzięki za odpowiedź, myślałem już że forum ,, umarło''. A gdzie znajdę regulator ? A i co z rozrusznikiem ? trzeba go oddać do firmy która zajmuje się regeneracją czy można to samemu zrobić? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kissu
Użytkownicy



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:02, 30 Gru 2010    Temat postu:

A i co mogę zrobić ,,stuningować'' żeby posiadał troszkę więcej mocy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Plusminus
Administrator



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:41, 05 Sty 2011    Temat postu:

Zależy co dokładnie jest z tym rozrusznikiem, jeśli szczotki lub urwany kabel w srodku rozrusznika, który jest podatny na uszkodzenia od komutatora. Regulatora szukaj na allegro, bowiem pasuje od mito (sam teraz poluję na owy regulator przez podobne uszkodzenie). Co do tuningu, to ciężko cokolwiek stuningować, bo i tak juz ten silnik jest wysilony, tylko, że zapewne zajeżdżony, słaba kompresja, łożyska, simeringi, sprzegło.. Przygotuj się może do remontu, zależnie jeszcze wszystko od przebiegu silnika i jego kondycji, ale zapewne remont by się przydał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fryta48
Roller Cagivy



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Osie

PostWysłany: Czw 14:26, 06 Sty 2011    Temat postu:

Jak chcesz więcej mocy,to możesz:
-oddać cylinder do tulejowania,przy tym zwiększyć pojemność do jakichś 60-70 ccm,do tego inny tłok
-dać jakiś konkretny gaźnik,typu 21 lub 24 mm na innej membranie
-kupić tuningowy lub wyspawać samemu liczony wydech
-szukać silnika 75 ccm Very Happy

I to by były te podstawowe przeróbki w celu zwiększenia mocy,ale trzeba pamiętać że aby silnik się nie rozsypał po pierwszych kilkuset metrach to musisz wzmocnić i wyważyć ponownie wał,wzmocnić sprzęgło oraz zadbać by każda część w silniku była w stanie bardzo dobrym lub idealnym,ponieważ przy przeróbkach silnika trzeba być ostrożnym.Moim skromnym zdaniem po remoncie tego silniczka powinieneś być w miarę zadowolony,bo jak na 50 ccm daje sporo frajdy i nie jedno am6 zostaje w tyle Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kissu
Użytkownicy



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:40, 09 Sty 2011    Temat postu:

Wielkie dzięki za odpowiedzi. Very Happy Puki co muszę doprowadzić Cagivkę do takiego stanu żeby sama odpalała, wszsytko miało ręce i nogi potem zacznę się bawić w tuning. A gdzie w motorku znajduje się ten ,,Regulator'' i jak on wygląda to zobaczę czy wszystko jest z nim ok. Na co powinienem zwrócić uwagę przed sezonem ? Ciekawi mnie jeszcze jedno ... Przez cały okres ziomowy motorek stoi w ciepłym garażu. I skądś kapie olej na tylne koło , mam wrażenie jak by to kapało z tłumika. Jaki może być powód tego ? oczywiście kranik wszystko jest pozakręcane. Ile powinienem mieć w kieszenie żeby taki silnik stuningować?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Plusminus
Administrator



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:36, 10 Sty 2011    Temat postu:

Regulator znajdziesz po prawej stronie,jak siedzisz na moto (o ile dobrze pamiętam).Jest on pod światłami, oczywiście pod tym czarnym plastikiem.Odkręcasz od przodu te boczne plastiki,wtedy widzisz już od dołu całą elektrykę.Regulator będzie się wyróżniał jasnym kolorek z żeberkami, do którego będzie podczepiona długa kostka z 4 kablami (2 żółte, czerwony i zielony bodajże..). Jeśli Ci kapie olej z tłumika i zapewne jest on czarny i lekko śmierdzi benzyną, to nic złego się nie dzieje. Co do początku sezonu to sprawdź stan klocków hamulcowych i płynu chłodniczego, tarcz, opon oraz powietrza w nich, sprawność elektryki, zawieszenie i chyba tyle.A jeśli pytasz o koszta tuningu, to jeszcze zależy co chcesz w nim robić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kissu
Użytkownicy



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:31, 13 Sty 2011    Temat postu:

Miałbym zamiar zrobić to co napisał/a fryta48, czyli
-oddać cylinder do tulejowania,przy tym zwiększyć pojemność do jakichś 60-70 ccm,
-nowy tłok
-dać jakiś konkretny gaźnik,typu 21 lub 24 mm na innej membranie
-wzmocnić i wyważyć ponownie wał
- wzmocnić sprzęgło
Stożek już mam założony (tak kupiłem). Jaki byłby koszt tego wszystkiego i gdzie można wzmocnić i wyważyć wał oraz wzmocnić sprzęgło.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Plusminus
Administrator



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:24, 14 Sty 2011    Temat postu:

Sprzęgło i wał są i tak twarde i są dobrze wyważone, bardziej bym zainwestował w łożyska c4 na wał. Gaźnik jaki najlepiej odpowiada temu silnikowi, to gaźnik o gardzieli 19mm, a membran to masz duży wybór. Tulejowanie wraz z kutym tłokiem o ile dobrze pamiętam, to był koszt 800zł w dobrym zakładzie. Chociaż osobiście szkoda mi by było zdzierać nicasil dla tulei. Podliczyć to wszystko i masz wydatek rzędu ca. 1400zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kissu
Użytkownicy



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:44, 27 Sty 2011    Temat postu:

Troszkę moje plany się zmieniły. Nie ma sensu bawić się w silnik. Mam zamiar zmienić końcówkę dokładnie mam [link widoczny dla zalogowanych] to na oku (model motoGP) co o tym sądzicie? Mam zamiar wkręcić Irydową świecę tylko nigdzie nie mogę znaleść do tej pojemności, zrobić zewnątrz, dolot i gaźnik (możliwe że tak jak mówiłem zamienię na większy, tak jak polecił Plusminus 19mm czy ktoś mógłby mi pomóc w jego wyborze?) przeczyścić , naprawić elektrykę (jestem w trakcie ,,kupowania'' nowego aku Laughing . Silnik jest w BD kondycji więc nie chcę się bawić w rozbieranie itp. Jak sprawdzić czy z tym rozrusznikiem jest wszystko ok ? Z tego co wiem poprzedni właściciel wymienił w nim szczotki. Cagivka jest cała rozebrana czas się za nią wziąć Twisted Evil Pozdrawiam Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kissu
Użytkownicy



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:59, 22 Lut 2011    Temat postu:

Shocked

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kissu dnia Wto 23:33, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kissu
Użytkownicy



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:23, 22 Lut 2011    Temat postu:

Prace ruszyły pełną parą, owiewki są matowione i gładzone , kończę robić elektrykę. I znowu problemy po pierwsze rozrusznik został naprawiony ale nie odpala silnik kręci kręci ale ,,bendings'' za szybko odskakuje, moim zdaniem może być tego przyczyną że akumulator już swoje ma.
Założona jest nowa świeca, fajka, przewód (NGK) http://www.youtube.com/watch?v=NDYMRApMnnw&feature=player_profilepage
Dobiegają stamtąd bardzo nie ładne odgłosy. Po 2 problem ze światłami przednimi a wręcz z brakiem krótkiego. Gdy włączę długie świecą się oba a jak włączę krótkie to nic się nie świeci (są założone nowe żarówki), nie mam pojęcia o co chodzi. Po trzecie i ostatnie na szczęście a może i nieszczęście poprzedni właściciel z tego co widzę wyją linkę od ssania (najprawdopodobniej jeździł bez niej) Regulacja na kierownicy została ale nie jest doprowadzona żadna linka do gaźnika. Czy da się to jakoś naprawić , dokupić.
Dzięki za odpowiedzi z góry i pozdrawiam ! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Plusminus
Administrator



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:17, 26 Lut 2011    Temat postu:

Oopss.. ale mam braki, przepraszam bardzo za taką zwłokę.. Co do rozrusznika, to mogą być sprzęgła kłowe zjechane? hym, trudno powiedzieć.. Zrób zdjęcie bendixa jak siedzi w rozruszniku jak siedzi w silniku, ściagnij tylko dekielek od zapłonu i tak cyknij fotę, może coś się tam zobaczy. Światła, a raczej ich częściowy brak może być spowodowany złym podłączeniem kabli przy żarówkach, podmien kable, tylko pierw popatrz jak je podłączasz, abyś czegoś nie osmalił przypadkiem Wink No i co do linki, to na pewno z czegoś pasuje, derbi, aprilia.. Jak chcesz mieć łatwiejszy kontakt, to podbij do mnie na gg..

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forumcagiva.fora.pl Strona Główna -> Usterki i modyfikacje / Mechaniczne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin